Otevřít menu
Doprava dnes
-

Další tři tratě dostanou trolejové vedení

Správa železnic připravuje výstavbu trolejového vedení na několika tratích. Stavět se bude v úsecích Klatovy – Železná Ruda, Kralupy nad Vltavou – Kladno a Zdice – Písek. Práce na tratích by měly začít v roce 2027.

14:56 / 20. června 2024
Další tři tratě dostanou trolejové vedeníi

Foto: Správa železnic zavede trolejové vedení na dalších třech tratích. Ilustrační foto. Zdroj: pixabay.com

Správa železnic vybrala zhotovitele přípravných dokumentací pro stavbu trolejového vedení na vybraných železničních tratích. Díky tomu budou moct elektrické vlaky vyjet i do dalších míst v České republice, konkrétně půjde o úseky Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín, Kralupy nad Vltavou – Kladno a Zdice – Písek. Prostá elektrizace je založená na doplnění trakčních sloupů, natažení troleje a na výstavbě pouze zařízení nezbytných pro provoz elektrických vlaků. Tento proces nezahrnuje finančně náročnější úpravy tratí.

První úsek

Úsek na trati Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín měří 49 kilometrů a jeho elektrizace přinese prodloužení přímých vlaků z Plzně až na státní hranici s Německem. Také odpadne nutnost přestupu nebo výměny lokomotiv v Klatovech, čímž dojde ke zkrácení doby cestování do oblíbených šumavských středisek.

Záměr projektu a dokumentaci pro společné povolení stavby vytvoří společnost SAGASTA. Výstavba trolejového vedení v tomto úseku proběhne v letech 2027 až 2029. Finanční náklady stavby se pohybují kolem 1,5 miliardy Kč.

Druhý úsek

Elektrizace dalšího úseku zahrnuje výstavbu trolejového vedení hned na dvou tratích, které jsou významné především pro nákladní dopravu. Jedná se o úseky z Kralup nad Vltavou do Kladna-Ostrovce a z Jenče do Středokluk. Tato výstavba troleje přímo naváže na modernizaci a elektrizaci trati Praha – letiště – Kladno

Záměr projektu a dokumentaci pro povolení stavby vypracuje společnost SUDOP Praha. Realizace stavby se uskuteční v letech 2027 a 2028. Předpokládané náklady projektu činí 430 milionů Kč.

Třetí úsek

Poslední elektrizovaný úsek o délce 90 kilometrů se nachází mezi Zdicemi a Pískem. Provoz přímých rychlíků z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic tak budou zajišťovat elektrické soupravy.

Vytvořením projektové dokumentace je pověřena firma SUDOP Praha. Stavební práce proběhnou v letech 2027 až 2029 a jejich náklady se vyšplhají na 2 miliardy Kč.

Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: Správa železnic)

zpět na články

inzerce

nahoru