Page 12 - Časopis Doprava dnes 02/2021
P. 12

Rozhovor                                                                                                                                                                                                        KOMERČNÍ SDĚLENÍ

             Lidé jsou nyní na svou práci





             opravdu hrdí, říká tiskový




             mluvčí ŘSD Jan Rýdl






             Mnoho z nás zná jeho hlas z rádia, nebo si jej vybaví z televizních vstupů či jiných sdělova-
             cích prostředků. Jan Rýdl působí na pozici tiskového mluvčího organizace Ředitelství silnic
             a dálnic již sedm let. Velmi často musí na tomto postu čelit nepříjemným otázkám. Čelí jim
             fundovaně, přitom s úsměvem, nadhledem a věcností sobě vlastní. Možná i jeho zásluhou
             image ŘSD každým rokem roste. A je to vidět také na samotných zaměstnancích.


             Pozici tiskového mluvčí přebíral před sedmi lety, v tu dobu  Často jsme za blázny, ale účinnější je, když sněží na
             nebyla organizace ŘSD vnímaná nijak pozitivně. Docháze-  podsolenou  silnici,  než  když  solíme  silnici  už  zasně-
             lo k častému střídání generálních ředitelů, k vidění byla  ženou.“ nechává nahlédnout pod pokličku. „Nemáme
             řada problémů. A to se nyní daří stále více odbourávat.  ovládnout počasí, ale zmírnit jeho následky,“ dodává
             „Organizace prošla obrovským vývojem, není to o práci,  Jan Rýdl.                                                                        (red)
             ale o lidech. Dříve si referenti sundávali z auta magne-
             tem přichycené označení ŘSD, teď jezdí v autech, která
             jsou vidět už z dálky. Silničáři mají své fotografie na au-
             tech, lidé se nestydí za to, že zde pracují. Spousta z nich
             naopak začala být hrdá na svoji práci,“ popisuje Jan Rýdl
             s velkým nadšením.
             S blížící se zimou se stále ožehavějším tradičně stává téma
             přípravy silničářů. „Jsme připraveni už od léta. To je sůl
             nejlevnější, kupujeme 38 tisíc tun. Veškerá technika je
             v permanenci i v létě, poté se adaptuje na zimu a bude
             sloužit. Řidiči jsou zkušení pardálové,“ oceňuje Jan Rýdl.
             A jak probíhá samotná organizace ochrany před sněhem
             a náledím? „Musíme sledovat počasí tak, abychom byli
             připraveni dlouho před tím, než spad sněhu mohou zare-
             gistrovat řidiči. V ideálním případě startujeme například
             na dálnici D1 podsolení, když mrak je ještě v Německu.


                                        JAN RÝDL JE ONLINE CELÝ DEN I NOC. TELEFONY VYŘIZUJE I NA BRUSLÍCH
                                        Ráno, odpoledne, večer, často i v noci. Jan Rýdl je online čtyřiadvacet hodin. Musí být,
                                        jeho práce to vyžaduje. Na silnících se může stát cokoliv a osud se neptá, kolik je zrov-
                                        na hodin nebo zda je státní svátek. Když už má v nabitém programu chvíli volna, čin-
                                        nost je jasná. „Trávím čas se svými dětmi. Jinak mám v kufru připravené inline brusle
                                        a když si ukradnu z pracovního času, jdu si zabruslit. Ale handsfree mám stále v uchu,
                                        zvedám každý telefon,“ prozradil ze svého soukromí Jan Rýdl.
                                        Je tiskový mluvčí milovníkem aut a řízení? To si piště. „Ani autobus ani vlak nepatří do
                                        mých šťastných dopravních prostředků, já jezdím autem prostě rád. A navíc jsou místa,
                                        kam se prostě v práci jinak nedostanu. Třeba do Bernartic na Středisko správy a údržby
                                        dálnic,“ popisuje s úsměvem a dodává: „Mám rád krásné rovné dálnice a skřípu zuby,
                                        že to nemůžu rozpálit. Ale mám rád i dálnice, které drncají, a vím, že půjdou do opravy.
                                        Nejezdíme s majáky, nelítáme vrtulníky, stojíme ve stejných kolonách jako každý.“




             12                                                                                                                                                                                                                         13
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17