Page 13 - Časopis Doprava dnes 02/2021
P. 13
Rozhovor KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Lidé jsou nyní na svou práci
opravdu hrdí, říká tiskový
mluvčí ŘSD Jan Rýdl
Mnoho z nás zná jeho hlas z rádia, nebo si jej vybaví z televizních vstupů či jiných sdělova-
cích prostředků. Jan Rýdl působí na pozici tiskového mluvčího organizace Ředitelství silnic
a dálnic již sedm let. Velmi často musí na tomto postu čelit nepříjemným otázkám. Čelí jim
fundovaně, přitom s úsměvem, nadhledem a věcností sobě vlastní. Možná i jeho zásluhou
image ŘSD každým rokem roste. A je to vidět také na samotných zaměstnancích.
Pozici tiskového mluvčí přebíral před sedmi lety, v tu dobu Často jsme za blázny, ale účinnější je, když sněží na
nebyla organizace ŘSD vnímaná nijak pozitivně. Docháze- podsolenou silnici, než když solíme silnici už zasně-
lo k častému střídání generálních ředitelů, k vidění byla ženou.“ nechává nahlédnout pod pokličku. „Nemáme
řada problémů. A to se nyní daří stále více odbourávat. ovládnout počasí, ale zmírnit jeho následky,“ dodává
„Organizace prošla obrovským vývojem, není to o práci, Jan Rýdl. (red)
ale o lidech. Dříve si referenti sundávali z auta magne-
tem přichycené označení ŘSD, teď jezdí v autech, která
jsou vidět už z dálky. Silničáři mají své fotografie na au-
tech, lidé se nestydí za to, že zde pracují. Spousta z nich
naopak začala být hrdá na svoji práci,“ popisuje Jan Rýdl
s velkým nadšením.
S blížící se zimou se stále ožehavějším tradičně stává téma
přípravy silničářů. „Jsme připraveni už od léta. To je sůl
nejlevnější, kupujeme 38 tisíc tun. Veškerá technika je
v permanenci i v létě, poté se adaptuje na zimu a bude
sloužit. Řidiči jsou zkušení pardálové,“ oceňuje Jan Rýdl.
A jak probíhá samotná organizace ochrany před sněhem
a náledím? „Musíme sledovat počasí tak, abychom byli
připraveni dlouho před tím, než spad sněhu mohou zare-
gistrovat řidiči. V ideálním případě startujeme například
na dálnici D1 podsolení, když mrak je ještě v Německu.
JAN RÝDL JE ONLINE CELÝ DEN I NOC. TELEFONY VYŘIZUJE I NA BRUSLÍCH
Ráno, odpoledne, večer, často i v noci. Jan Rýdl je online čtyřiadvacet hodin. Musí být,
jeho práce to vyžaduje. Na silnících se může stát cokoliv a osud se neptá, kolik je zrov-
na hodin nebo zda je státní svátek. Když už má v nabitém programu chvíli volna, čin-
nost je jasná. „Trávím čas se svými dětmi. Jinak mám v kufru připravené inline brusle
a když si ukradnu z pracovního času, jdu si zabruslit. Ale handsfree mám stále v uchu,
zvedám každý telefon,“ prozradil ze svého soukromí Jan Rýdl.
Je tiskový mluvčí milovníkem aut a řízení? To si piště. „Ani autobus ani vlak nepatří do
mých šťastných dopravních prostředků, já jezdím autem prostě rád. A navíc jsou místa,
kam se prostě v práci jinak nedostanu. Třeba do Bernartic na Středisko správy a údržby
dálnic,“ popisuje s úsměvem a dodává: „Mám rád krásné rovné dálnice a skřípu zuby,
že to nemůžu rozpálit. Ale mám rád i dálnice, které drncají, a vím, že půjdou do opravy.
Nejezdíme s majáky, nelítáme vrtulníky, stojíme ve stejných kolonách jako každý.“
12 13