Page 13 - Časopis Doprava dnes 02/2021
P. 13

Rozhovor                                                                                         KOMERČNÍ SDĚLENÍ

 Lidé jsou nyní na svou práci





 opravdu hrdí, říká tiskový




 mluvčí ŘSD Jan Rýdl






 Mnoho z nás zná jeho hlas z rádia, nebo si jej vybaví z televizních vstupů či jiných sdělova-
 cích prostředků. Jan Rýdl působí na pozici tiskového mluvčího organizace Ředitelství silnic
 a dálnic již sedm let. Velmi často musí na tomto postu čelit nepříjemným otázkám. Čelí jim
 fundovaně, přitom s úsměvem, nadhledem a věcností sobě vlastní. Možná i jeho zásluhou
 image ŘSD každým rokem roste. A je to vidět také na samotných zaměstnancích.


 Pozici tiskového mluvčí přebíral před sedmi lety, v tu dobu  Často jsme za blázny, ale účinnější je, když sněží na
 nebyla organizace ŘSD vnímaná nijak pozitivně. Docháze-  podsolenou  silnici,  než  když  solíme  silnici  už  zasně-
 lo k častému střídání generálních ředitelů, k vidění byla  ženou.“ nechává nahlédnout pod pokličku. „Nemáme
 řada problémů. A to se nyní daří stále více odbourávat.  ovládnout počasí, ale zmírnit jeho následky,“ dodává
 „Organizace prošla obrovským vývojem, není to o práci,  Jan Rýdl.                                                                        (red)
 ale o lidech. Dříve si referenti sundávali z auta magne-
 tem přichycené označení ŘSD, teď jezdí v autech, která
 jsou vidět už z dálky. Silničáři mají své fotografie na au-
 tech, lidé se nestydí za to, že zde pracují. Spousta z nich
 naopak začala být hrdá na svoji práci,“ popisuje Jan Rýdl
 s velkým nadšením.
 S blížící se zimou se stále ožehavějším tradičně stává téma
 přípravy silničářů. „Jsme připraveni už od léta. To je sůl
 nejlevnější, kupujeme 38 tisíc tun. Veškerá technika je
 v permanenci i v létě, poté se adaptuje na zimu a bude
 sloužit. Řidiči jsou zkušení pardálové,“ oceňuje Jan Rýdl.
 A jak probíhá samotná organizace ochrany před sněhem
 a náledím? „Musíme sledovat počasí tak, abychom byli
 připraveni dlouho před tím, než spad sněhu mohou zare-
 gistrovat řidiči. V ideálním případě startujeme například
 na dálnici D1 podsolení, když mrak je ještě v Německu.


 JAN RÝDL JE ONLINE CELÝ DEN I NOC. TELEFONY VYŘIZUJE I NA BRUSLÍCH
 Ráno, odpoledne, večer, často i v noci. Jan Rýdl je online čtyřiadvacet hodin. Musí být,
 jeho práce to vyžaduje. Na silnících se může stát cokoliv a osud se neptá, kolik je zrov-
 na hodin nebo zda je státní svátek. Když už má v nabitém programu chvíli volna, čin-
 nost je jasná. „Trávím čas se svými dětmi. Jinak mám v kufru připravené inline brusle
 a když si ukradnu z pracovního času, jdu si zabruslit. Ale handsfree mám stále v uchu,
 zvedám každý telefon,“ prozradil ze svého soukromí Jan Rýdl.
 Je tiskový mluvčí milovníkem aut a řízení? To si piště. „Ani autobus ani vlak nepatří do
 mých šťastných dopravních prostředků, já jezdím autem prostě rád. A navíc jsou místa,
 kam se prostě v práci jinak nedostanu. Třeba do Bernartic na Středisko správy a údržby
 dálnic,“ popisuje s úsměvem a dodává: „Mám rád krásné rovné dálnice a skřípu zuby,
 že to nemůžu rozpálit. Ale mám rád i dálnice, které drncají, a vím, že půjdou do opravy.
 Nejezdíme s majáky, nelítáme vrtulníky, stojíme ve stejných kolonách jako každý.“




 12                                                                                                          13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18