Page 17 - Časopis Doprava dnes 06/2022
P. 17

Konference, výstavy a veletrhy

 Správa železnic ukáže v Brně                                                                                    KOMERČNÍ SDĚLENÍ




 rychlovlak TGV i další vozidla





 Česko-francouzská spolupráce na vysokorychlostních tratí ch má nový symbol – legendární jednotku
 TGV PSE 16. Právě ta je hlavním tahákem veletrhu Rail Business Days. Správa železnic ale kromě
 rychlovlaku zajisti la také další vozidla, která si budou moci návštěvníci prohlédnout zblízka.


 TGV  sloužící  pro  měření  geometrických  pa-  Navští vit můžete rovněž tři expozice Sprá-
 Jednotka  TGV  PSE,  někdy  označovaná  rametrů  koleje.  Technologické  zázemí  vy železnic, které se věnují činnosti  této
 jako  TGV  Paris  Sud-Est,  byla  součástí    stroje dokáže pořizovat snímky příčného  organizace,  přípravě  vysokorychlostních
 dodávky prvních 109 vysokorychlostních  profi lu  kolejnic  a  kontrolovat  tak  stav  tratí  a náboru nových zaměstnanců. TGV
 souprav, které sloužily na nově otevřené  železničního svršku. Moderní vozidlo je  se kromě brněnského výstaviště předsta-
 trase z Paříže do Lyonu. Souprava s čís-  vybaveno  evropským  zabezpečovačem  ví ještě v Jihlavě a Ústí  nad Labem. Jeho
 lem 16 je držitelkou rychlostního rekor-  ETCS. Obsluha vozu má k dispozici WC  cestu  můžete  sledovat  na  instagramu
 du 380 km/h, zahrála si ve fi lmu Dob-  a kuchyňku.  Správy železnic (viz QR kód).               (cer)
 rodruh  s  Jeanem-Paulem  Belmondem
 a s cestujícími najezdila přes 13 milionů
 kilometrů.  Tato  prezentační  jednotka,   lokomoti va Siemens Vectron,
 která  má  za  cíl  popularizovat  vysoko-  zdroj: Správa železnic
 rychlostní železnice v Evropě, je ovšem
 stále plně provozuschopná. V Česku je
 díky spolupráci Správy železnic a fran-
 couzských státních drah SNCF.

 Vectron
 Vícesystémová  lokomoti va  Siemens
 Vectron  je  cestujícím  dobře  známá,
 protože je často nasazována na výkony
 v  řadě  evropských  zemí  včetně  Česka.
 Vectron  Správy  železnic  je  ale  kromě
 hnacího vozidla také diagnosti ckým vo-
 zem. Dokáže toti ž komplexně vyhodno-                                                                             KOMERČNÍ SDĚLENÍ
 covat činnost zabezpečovače ETCS. Jejím
 úkolem je rovněž tažení diagnosti ckých
 vozů pro měření trakčního vedení, kon-
 trolu rádiového provozu nebo vozidel
 pro měření železničního svršku.

 MVŽSv2  TGV PSE
 Nejmodernější měřicí vůz využívá Sprá-  zdroj: SNCF
 va  železnic  pro  diagnosti ku  železniční-
 ho svršku při rychlostech až 200 km/h.
 Dokáže  vyhodnoti t  ojetí   kolejnic,  profi l
 štěrkového  lože  nebo  osové  vzdále-
 nosti   vedlejších  kolejí  s  kontrolou  prů-
 jezdného  průřezu.  Umí  také  pořizovat
 fotografi e,  a  to  každých  20  metrů.  Vůz
 představuje  novou  úroveň  diagnosti ky
 na  českých  kolejích.  Je  doslova  prošpi-
 kovaný nejmodernějšími technologiemi,
 čemuž odpovídá i jeho pořizovací cena
 304 milionů korun.
 EM100
 Dalším  vozidlem  z  expozice  Správy  že-
 leznic  je  nový  diagnosti cký  vůz  EM100


 16                                                                                                          17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22