Page 13 - Časopis Doprava dnes 01/2023
P. 13

Konference, výstavy a veletrhy

 cího  provozu,  aby  všechny  tyto  závady
 mohly být odstraňovány a vše tak bylo
 řádně  připraveno  pro  „ostrý“,  tedy  vý-  Třicátý ročník Silniční konference
 hradní provoz.
 Je  také  nesmírně  důležité,  aby  připra-
 vované  předpisy  byly  pro  všechny  pro-  bude výjimečný, lákají organizátoři
 vozní  zaměstnance  jednoznačné,  dob-
 ře  pochopitelné  a  aby  bylo  racionálně
 a příhodně navázáno na již standardizo-
 vaná a zaběhlá národní specifi ka (např.   Měsíc červen bude v letošním roce patřit, mimo jiné, silnicím. V Ostravě se totiž chystá ju-
 pro  mimořádnosti ),  a  to  s  důrazem  na   bilejní třicátý ročník Silniční konference. A právě hlavní organizátor konference a předseda
 vyváženost  odpovědnosti   mezi  zúčast-  České silniční společnosti Petr Mondschein prozrazuje, v čem je tajemství úspěšné konfe-
 něnými provozu (zde mám na mysli na-
 příklad přílišné přenášení odpovědnosti    rence a čím by letos pozval zájemce přímo do Ostravy.
 na strojvedoucího, což může být na poli
 bezpečnosti  neefekti vní).  Nově v letním termínu
          „Silniční  konference  se  letos  uskuteční
 Jak  je  zajištěno  fi nancování  projektu   v  Ostravě,  v  zajímavém  a  inspirujícím
 ETCS? Byla vaší společnosti  poskytnuta   prostoru TROJHALÍ (multi funkční prostor
 nějaká podpora?  Trojhalí  Karolina  se  skládá  ze  dvou  re-
 Projekt  ETCS  je  ekonomicky  velmi  ná-  v těchto dnech fi nalizujeme žádost do  moderního zabezpečení české železnice   konstruovaných památkově chráněných
 ročný  a  je  tak  fi nancován  kombinací  letošní  výzvy  v  rámci  programu  CEF  pro  jednotlivé  tratě  dle  jejich  význam-  budov, kdysi využívaných k průmyslovým
 vlastních prostředků, externích fi nančních  Transport a další budou následovat.  nosti  a s maximálním úsilím činí veškeré   účelům, pozn. red.). Letošní termín ko-
 prostředků  (jako  je  například  úvěr  od   kroky, aby na zahájení výhradního pro-  nání  konference  je  atypický,  stejně  tak
 Evropské investi ční banky) a samozřej-  Na jakých tratí ch by měl být zabezpečo-  vozu  na  jednotlivých  tratí ch  /  úsecích   jako celý rok, což je způsobeno konáním
 mě také v rámci kofi nancování z několi-  vač ETCS akti vován a kdy?  těchto tratí  bylo vše včas připraveno.  Světového  silničního  kongresu,  který
 ka dotačních programů, resp. dotačních  Pro  ČD  Cargo  jsou,  jakožto  asi  pro  ja-  Co se týká termínů, tak bych zmínil za-  zcela  výjimečně  a  to  jen  pro  tento  rok
 výzev. Schválenou podporu máme z již  kéhokoliv  jiného  dopravce  působícího  hájení výhradního provozu v úseku Olo-  nahradí  v  pravidelném  podzimním  ter-
 u první otázky zmíněné výzvy 2015 CEF  v České republice, zásadní termíny zahá-  mouc – Uničov od 1. ledna 2023 a zejmé-  mínu  silničku.  Právě  letní  termín  nám
 Transport  Cohesion  Call,  Výzvy  č.  75  jení výhradního provozu vlaků pod do-  na pak zahájení výhradního provozu na   umožnil uspořádat konferenci v Trojhalí,
 z Operačního programu Doprava, 2021  hledem ETCS na konkrétních tratí ch. ČD  prvních úsecích I. a II. tranzitního korido-  kde by nám to chladnější říjnové počasí
 CEF  2  Transport  Cohesion  envelope,  Cargo tak s plným respektem přistupuje  ru od 1. ledna 2025.  nedovolilo,"  vysvětluje  změnu  termínu
 usilujeme  o  fi nanční  podporu  v  rámci  k termínům uvedeným v Národním im-  konference předseda České silniční spo-
 výzvy  Státní  dopravní  infrastruktury,  plementačním plánu ERTMS, resp. Plánu  Děkuji za rozhovor.               (Michal Roh)  lečnosti  Petr Mondschein, jenž je záro-
          veň hlavním organizátorem celé konfe-
          rence.                                                                            Ing. Petr Mondschein,
 KOMERČNÍ SDĚLENÍ                                                                           předseda České silniční
          Bude na co se těšit                                                                        společnosti
          „Letošní  konference  přinese  opět  zají-
          mavý  program,  moderovanou  debatu,
          vystoupení  hostů  ze  zahraničí,  plenár-
          ní zasedání a čtyři odborné bloky, čtyři
          exkurze  a  studentské  dopoledne,  které
          mělo  vloni  úspěch.  Počítáme  s  návště-
          vou až 300 středoškoláků s důrazem na
          region.  Nesmíme  opomenout  tradiční
          výstavu  a  další  doprovodný  program,"
          dodává Petr Mondschein.

          Jubilejní ročník bude výjimečný
          Konference má zaběhlou tradici, dokon-
          čuje toti ž již svoji třetí  dekádu. A ta bude
          speciální.  „30.  ročník  konference  bude
          určitě výjimečný. Překvapení si však ne-
          chám pro sebe. Z tohoto místa bych rád
          poděkoval všem mým kolegům, kteří se
          každý rok ujímají organizace, ale hlavně  všechny, kteří mají silnice a to co se na  uzavřel Petr Mondschein. Silniční konfe-
          bych chtěl poděkovat všem delegátům,  nich děje rádi,” popisuje.     rence se uskuteční v termínu od 13. do
          partnerům a vystavovatelům, jelikož bez  „Zájem  fi rem  je  veliký  a  těší  nás,  když  14. června 2023 v Trojhalí Karolina v Os-
          jejich podpory by všech těch třicet roč-  také v kongresovém roce mohu prohlásit,  travě. Zášti tu nad akcí převzal hejtman
          níků  nebylo  možné  uspořádat.  Tu  kon-  že výstava je vyprodána a partneři konfe-  Moravskoslezského  kraje  prof.  Ing.  Ivo
          ferenci neděláme pro sebe, ale pro nás  rence se hlásí. Díky všem ještě jednou,"  Vondrák, CSc.


                                                                                                             13
 12                                                                                                          13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18